کیست حسین (ع) را یاری دهد؟
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۸۴۶۰۶۶
به گزارش خبرگزاری فارس، حنان سالمی در یادداشتی نوشت: کربلا را اگر در بعد زمان و مکان محدود کنیم از قافله باز میمانیم. براستی در بر سینه کوفتن چه حکمتی است؟ یا اشک ریختن؟ آیا کربلا در سنهی شصتویکم هجری پایان یافته تا ما نسلهای متمادیِ بعد از آن موظف شویم به مرثیه؟! و همین؟ آیا با عدالت خداوند منافات ندارد که امتحانی چون کربوبلا را تنها برای ساکنان آن برهه از تاریخ نوشته باشد و ما را سرخوشانه به حال خویش رها کند؟
پس اگر رسم زمانهی ما اینچنین است، معنای «لبیک یا حسین» چیست؟ عاشورا که سرهای بر دارش را ستانده و آهها را از گلوها کشانده؛ ما را چه شده و به کدامین سوال، جواب شدهایم؟ آب، نان، همسر و سرپناهی از گرما و سرما، آدمیزاد که جز اینها چیزی نمیخواهد! حالا گیریم که پای سیاست هم روی گردن دیانتمان باشد، خب تقیه میکنیم و یا حسینمان را زیر لب میگوییم و خروار خروار، ثواب، ضمیمهی نامهی عملمان! سفرهی پهنشده را که نمیتوان لگد کرد! «تا آنجا با تو هستم که تنها نباشی» این را ضحاک بن عبدالله مشرقی به سیدالشهدا گفت؛ با خدا بود اما از خرما هم نمیتوانست دل بکند، درست مثل ما!
اسبش را پشت یکی از خیمهها پنهان کرد تا از چشم تقدیر در امان باشد و رو به آسمان گرفت: «خدایا، تو خود مقدر میکنی» اما مگر او نمیدانست در نهایت، قدرت اختیار با اوست که در چکاچک نیزهها سکوت باشد یا فریاد، که به خویش پیچیده یا شمشیر کشیده، که بعد از کربلا در کوفه مرثیه بخواند یا خودش مرثیه باشد؟
آه از زرقوبرق دنیا آنگاه که چشمها را کور میکند و دلها را میمیراند.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
قطرات خون بر محاسن حسین (ع) بیقراری میکرد: «بیعتم را از تو برداشتم ضحاک، اما تو را توان گریز از این جماعت هست؟» آه از میهمانی که قدر اینچنین میزبانی را نداند؛ حسین (ع) هنوز به فکر رفیق نیمه راهش بود اما ضحاک ریشه در دنیا داشت و شیطان در وجودش خزیده بود: «آری، اسبم را پنهان کردهام، با آن میتازم!» و دور شد، از معنا و مفهوم حیات رو گرفت و به کوفه بازگشت تا صدای «هل من ناصراً ینصرنا»ی حسین (ع) را نشنود که خود از او شنیده بود که به عبیدالله بن حر جعفی، همو که رزق خانوادهاش را برای جدایی از قافلهی عشق بهانه کرد میگفت: «از اینجا دور شو و حالا که ما را همراهی نمیکنی بر ضد ما نباش که هرکس صدای ما را بشنود و دعوت ما را اجابت نکند، خداوند او را وارد جهنم خواهد کرد.»
حال این ماییم، بشر عصر تکنولوژی و صدای سیدالشهدایی که واضحتر از تمام تاریخ به گوشمان میرسد تا از خودمان برای خودمان یاری بخواهد. مایی که دین بر زبانمان لقلقه شده تا آنجا که زندگیمان بچرخد؛ و به هنگامهی بلا اندکیم. خوب بنگریم که این نوادهی رسول خداست با عمامهای خونین، در امتداد تاریخ ایستاده و عاشوراییانش را برمیگزیند؛ دفتر کربلا را هنوز نبستهاند و ما میتوانیم هفتادوسومین و چهارمین و پنجمین یکهتاز عرصهی جنگ حق بر علیه باطل باشیم، میشنوید؟ این صدای حسین (ع) است، براستی کیست که او را یاری دهد؟
انتهای پیام/س
منبع: فارس
کلیدواژه: کربلا محرم امام حسین ع اصحاب عاشورایی قیام امر به معروف و نهی از منکر حق باطل
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۸۴۶۰۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
باید همگان در اجرای طرح نور، پلیس را یاری کنند
به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حجت الاسلام سید علیرضا ادیانی با حضور در شهرستان سیمرغ در مراسم یادواره شهدای روحانی این شهرستان که با حضور امام جمعه، فرماندهان و مسئولان انتظامی و مردم ولایتمدار و شهید پرور همراه بود به تشریح ویژگیها و خصوصیات اخلاقی و سیره عملی زندگانی امام صادق (ع) پرداخت.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا با اشاره به روایتی از امام صادق (ع)، عنوان کرد: اگر بر فرایض الهی عمل کردید، صرف عمل به فرایض الهی شما را جزء پرهیزکارترین انسانها قرار میدهد، بعضی از فرایض الهی مثل نماز و روزه است که ما به طور متعارف انجام میدهیم، اما باید به همه فرایض الهی عمل کرد نه به بعضی از آنها.
حجت الاسلام ادیانی، یکی از فرایض الهی را امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: باید به اینها هم عمل شود، امروز مصلحت عمومی جامعه اقتضا میکند که همگان هم با زبان و هم در عمل از طرح نور حمایت کنند.
وی با بیان اینکه آزادی چارچوب دارد و به تفسیر شخصی نیست، افزود: مصلحت جامعه اسلامی اقتضاء میکند که همگان به اجرای صحیح طرح نور کمک کنند.
حجت الاشلام ادیانی ادامه داد: کسی به اقدام انتظامی تردید نکند، اگر رسم بود همه کارکنان شریف انتظامی طومار برای حمایت از اقدام انقلابی فرمانده محترم فراجا جمع میکردند که به تنهایی برای اجرای احکام الهی ایستاد است بسیار عمل شایستهای بود.
رئیس سازمان عقیدتی سیاسی فراجا در ادامه با استناد به آیه ۱۳ سوره شوری، بیان کرد: کارکنان فراجا در اجرای طرح نور در واقع دنبال به پا کردن احکام دین هستند و در واقع همان کاری را میکنند که حضرت ابراهیم، موسی و عیسی انجام دادند.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح نور با توجه به اینکه حجاب تضمین کننده سلامت جامعه و مصونیت آن در برابر حیله شیطانی و تهاجم فرهنگی است، توصیه کرد: مامورانی را برای اجرای طرح اعزام کنید که انگیزه داشته باشند نه اینکه در غفلت به سر ببرد، بنابراین حجاب فریضهای است که ترک آن فرصت قضا ندارد.
حجت الاسلام ادیانی، خاطر نشان کرد: باید همگان در اجرای طرح نور پلیس را یاری کنند و اگر دستگاههای مجری طرح عفاف و حجاب به وظایفشان عمل نکردند، باید استقامت کرد تا این پرچم برافراشته بماند و دست از پای نکشیم.